Online Inquiry

* 이 표시는 필수 입력 항목입니다. (* This mark is required.)
성명(Name) *
전화번호(Phone)
휴대폰번호(Mobile)
이메일(E-Mail) * @

내용(Contents)

[개인정보처리방침]

㈜굿컨설팅그룹(이하 '회사')은「개인정보 보호법」 제30조에 따라 정보주체의 개인정보를 보호하고 이와 관련한 고충을 신속하고 원활하게 처리할 수 있도록 하기 위하여 다음과 같이 개인정보 처리방침을 수립·공개합니다.

 

○ 이 개인정보처리방침은 2023년 8월 17일부터 적용됩니다.

 

 

1(개인정보의 처리 목적)

 

회사는 다음의 목적을 위하여 개인정보를 처리합니다처리하고 있는 개인정보는 다음의 목적 이외의 용도로는 이용되지 않으며 이용 목적이 변경되는 경우에는 「개인정보 보호법」 제18조에 따라 별도의 동의를 받는 등 필요한 조치를 이행할 예정입니다.

 

① 민원사무 처리를 위해 개인정보를 처리합니다.

② 회사 서비스에 대한 고객의 제안 요청에 대해 개인정보를 처리합니다.

③ 고객으로부터 위탁받은 업무수행 및 위탁된 업무수행에 수반하여 처리되는 경우 업무수행을 목적으로 개인정보를 처리합니다.

④ 세미나행사 등의 이벤트 참석자 확인 및 안내설문조사를 위해 개인정보를 처리합니다.

⑤ 마케팅 및 광고에 활용하기위해 개인정보를 처리합니다.

 

 

2(개인정보의 처리 및 보유 기간)

 

① 회사는 법령에 따른 개인정보 보유·이용기간 또는 정보주체로부터 개인정보를 수집 시에 동의받은 개인정보 보유·이용기간 내에서 개인정보를 처리·보유합니다.

② 회사는 개인정보 수집 및 이용목적이 달성된 후에는 예외 없이 해당 정보를 지체 없이 파기합니다.

③ 관계 법령의 규정에 의해 보존의 필요가 있는 경우는 다음 법령에 의한 기간까지 보관하며본 정보를 다른 목적으로는 절대 이용하지 않습니다.

 

1. 계약 또는 청약철회 등에 관한 기록

관련 법령 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률

보존 기간 : 5

 

2. 대금결제 및 재화등의 공급에 관한 기록: 5

관련 법령 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률

보존 기간 : 5

 

3. 소비자의 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록

관련 법령 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률

보존 기간 : 3

 

4. 웹사이트 방문기록

관련 법령 통신비밀보호법

보존 기간 : 3개월

 

 

3(처리하는 개인정보의 항목 및 수집 방법)

 

① 회사는 다음의 개인정보 항목을 수집·처리하고 있습니다.

 

1. 고객으로부터 위탁받은 업무 수행의 경우

필수 항목 해당 서비스에 대해 고객과 ㈜굿컨설팅그룹 간에 승인된 계약서 또는 이에 준하는 법적 효력을 가진 문서에서 정의된 항목 또는 당해 업무 수행을 위해 필요한 항목을 수집합니다.

 

2. 홈페이지를 통한 민원처리 사무

필수항목 이름이메일접속 IP 정보쿠키접속 로그

선택항목 휴대전화번호회사명부서직책회사전화번호 등

 

3. 컨설팅 서비스 제공 및 수행

필수항목 서비스 제공 및 수행을 위해 접수한 문서에 기재된 항목

 

 

4(개인정보의 제3자 제공에 관한 사항)

 

① 회사는 개인정보를 제1(개인정보의 처리 목적)에서 명시한 범위 내에서만 처리하며 원칙적으로 외부에 제공하지 않습니다다만정보주체의 동의법률의 특별한 규정 등 「개인정보 보호법」 제17조 및 제18조에 해당하는 경우에만 개인정보를 제3자에게 제공합니다.

 

 

5(개인정보처리의 위탁에 관한 사항)

 

① 회사는 원활한 업무 처리를 위해 외부에 개인정보처리를 위탁하는 경우 관계법령에 따라 정보주체의 동의를 얻은 후 정보주체의 개인정보를 외부에 위탁하여 처리하고 있습니다.

② 회사는 위탁계약 체결시 「개인정보 보호법」 제26조에 따라 위탁업무 수행목적 외 개인정보 처리금지기술적․관리적 보호조치재위탁 제한수탁자에 대한 관리․감독손해배상 등 책임에 관한 사항을 계약서 등 문서에 명시하고수탁자가 개인정보를 안전하게 처리하는지를 감독하고 있습니다.

③ 위탁업무의 내용이나 수탁자가 변경될 경우에는 지체없이 본 개인정보 처리방침을 통하여 공개하도록 하겠습니다.

 

 

6(개인정보의 국외 이전에 관한 사항)

 

① 회사는 개인정보를 국외 이전을 하지 않습니다.

② 국내 처리 : 개인정보가 한국 내에서 수집, 저장, 처리되며, 한국에서 서버나 데이터 센터에서 관리됩니다.

 

 

7(개인정보의 파기절차 및 파기방법)

 

① 회사는 개인정보 보유기간의 경과처리목적 달성 등 개인정보가 불필요하게 되었을 때에는 지체 없이 해당 개인정보를 파기합니다.

② 정보주체로부터 동의받은 개인정보 보유기간이 경과하거나 처리목적이 달성되었음에도 불구하고 다른 법령에 따라 개인정보를 계속 보존하여야 하는 경우에는 예외로 합니다.

③ 개인정보 파기의 절차 및 방법은 다음과 같습니다.

 

1. 파기절차

회사는 파기 사유가 발생한 개인정보를 선정하고회사의 개인정보 보호책임자의 승인을 받아 개인정보를 파기합니다.

 

2. 파기방법

종이에 출력된 개인정보는 분쇄기로 분쇄하거나 소각을 통하여 파기하고전자적 파일 형태의 정보는 기록을 재생할 수 없는 기술적 방법을 사용합니다.

 

 

8(정보주체와 법정대리인의 권리·의무 및 그 행사방법에 관한 사항)

 

① 정보주체는 회사에 대해 언제든지 개인정보 열람·정정·삭제·처리정지 요구 등의 권리를 행사할 수 있습니다.

② 제1항에 따른 권리 행사는 회사에 대해 「개인정보 보호법」 시행령 제41조제1항에 따라 서면전자우편, FAX 등을 통하여 하실 수 있으며 회사는 이에 대해 지체 없이 조치하겠습니다.

③ 제1항에 따른 권리 행사는 정보주체의 법정대리인이나 위임을 받은 자 등 대리인을 통하여 하실 수 있습니다.이 경우 개인정보 처리 방법에 관한 고시(2020-7)” 별지 제11호 서식에 따른 위임장을 제출하셔야 합니다.

④ 개인정보 열람 및 처리정지 요구는 「개인정보 보호법」 제35조 제437조 제2항에 의하여 정보주체의 권리가 제한 될 수 있습니다.

⑤ 개인정보의 정정 및 삭제 요구는 다른 법령에서 그 개인정보가 수집 대상으로 명시되어 있는 경우에는 그 삭제를 요구할 수 없습니다.

⑥ 회사는 정보주체 권리에 따른 열람의 요구정정·삭제의 요구처리정지의 요구 시 열람 등 요구를 한 자가 본인이거나 정당한 대리인인지를 확인합니다.

 

 

9(개인정보의 안전성 확보조치에 관한 사항)

 

① 회사는 개인정보의 안전성 확보를 위해 다음과 같은 조치를 취하고 있습니다.

 

1. 내부관리계획의 수립 및 시행

개인정보의 안전한 처리를 위하여 내부관리계획을 수립하고 시행하고 있습니다.

 

2. 개인정보 취급 직원의 최소화 및 교육

개인정보를 취급하는 직원을 지정하고 담당자에 한정시켜 최소화하여 개인정보를 관리하는 대책을 시행하고 있습니다.

 

3. 개인정보에 대한 접근 제한

개인정보를 처리하는 데이터베이스시스템에 대한 접근권한의 부여변경말소를 통하여 개인정보에 대한 접근통제를 위하여 필요한 조치를 하고 있으며
침입차단시스템을 이용하여 외부로부터의 무단 접근을 통제하고 있습니다.

 

4. 비인가자에 대한 출입 통제

개인정보를 보관하고 있는 물리적 보관 장소를 별도로 두고 이에 대해 출입통제 절차를 수립운영하고 있습니다.

 

5. 문서보안을 위한 잠금장치 사용

개인정보가 포함된 서류보조저장매체 등을 잠금장치가 있는 안전한 장소에 보관하고 있습니다.

 

6. 개인정보 암호화 조치

비밀번호바이오정보고유식별정보 등의 암호화 조치가 필요한 개인정보를 처리하지 않습니다.

 

 

10(개인정보를 자동으로 수집하는 장치의 설치·운영 및 그 거부에 관한 사항)

 

① 회사는 이용자에게 개별적인 맞춤서비스를 제공하기 위해 이용정보를 저장하고 수시로 불러오는 쿠키(cookie)’등을 운용하는 경우도 있습니다.

② 쿠키는 웹사이트를 운영하는데 이용되는 서버가 이용자의 브라우저에게 보내는 아주 작은 텍스트 파일로서 이용자의 컴퓨터에 저장되기도 합니다.

 

1. 쿠키의 사용 목적

쿠키는 이용자에게 최적화된 정보를 제공하기 위해 사용됩니다.

 

2. 쿠키의 설치/운영 및 거부

이용자는 쿠키 설치에 대한 선택권을 가지고 있습니다따라서 이용자는 웹 브라우저에서 옵션을 설정함으로써 모든 쿠키를 허용하거나,
쿠키가 저장될 때마다 확인을 거치거나아니면 모든 쿠키의 저장을 거부할 수도 있습니다.

(설정방법 웹 브라우저 상단의 도구 인터넷 옵션 개인정보)

 

 

11(행태정보의 수집·이용·제공 및 거부 등에 관한 사항)

 

① 회사는 온라인 맞춤형 광고 등을 위한 행태정보를 수집·이용·제공하지 않습니다.

 

 

12조 (개인정보 보호책임자에 관한 사항)

 

① 회사는 개인정보 처리에 관한 업무를 총괄해서 책임지고개인정보 처리와 관련한 정보주체의 불만처리 및 피해구제 등을 위하여 아래와 같이 개인정보 보호책임자를 지정하고 있습니다.

 

▶ 개인정보 보호책임자

성명 김산회 / SanHae Kim

직급 대표

연락처 : 070-4112-1447, james.kim@goodconsulting.co.kr

※ 개인정보 보호 담당부서로 연결됩니다.

 

② 정보주체께서는 회사의 서비스(또는 사업)을 이용하시면서 발생한 모든 개인정보 보호 관련 문의불만처리피해구제 등에 관한 사항을 개인정보 보호책임자 및 담당부서로 문의하실 수 있습니다회사는 정보주체의 문의에 대해 지체 없이 답변 및 처리해드릴 것입니다.

 

 

13(개인정보의 열람청구를 접수·처리하는 부서)

 

① 정보주체는 「개인정보 보호법」 제35조에 따른 개인정보의 열람 청구를 아래의 부서에 할 수 있습니다.

 

▶ 개인정보 열람청구 접수·처리 부서

부서명 디지털 업무지원팀

담당자 김선민

직 급 매니저

연락처 : 070-4112-1447, smkim@goodconsulting.co.kr

 

 

14(정보주체의 권익침해에 대한 구제방법)

 

① 정보주체는 개인정보침해로 인한 구제를 받기 위하여 개인정보분쟁조정위원회한국인터넷진흥원 개인정보침해신고센터 등에 분쟁해결이나 상담 등을 신청할 수 있습니다이 밖에 기타 개인정보침해의 신고상담에 대하여는 아래의 기관에 문의하시기 바랍니다.

 

1. 개인정보분쟁조정위원회 : (국번없이) 1833-6972 (www.kopico.go.kr)

2. 개인정보침해신고센터 : (국번없이) 118 (privacy.kisa.or.kr)

3. 대검찰청 : (국번없이) 1301 (www.spo.go.kr)

4. 경찰청 : (국번없이) 182 (ecrm.cyber.go.kr)

 

「개인정보보호법」제35(개인정보의 열람), 36(개인정보의 정정·삭제), 37(개인정보의 처리정지 등)의 규정에 의한 요구에 대 하여 공공기관의 장이 행한 처분 또는 부작위로 인하여 권리 또는 이익의 침해를 받은 자는 행정심판법이 정하는 바에 따라 행정심판을 청구할 수 있습니다.

 

※ 행정심판에 대해 자세한 사항은 중앙행정심판위원회(www.simpan.go.kr) 홈페이지를 참고하시기 바랍니다.

 

 

15(개인정보 처리방침 변경)

 

① 이 개인정보처리방침은 2023년 8월 17일부터 적용됩니다.

② 현 개인정보처리방침의 내용 추가, 삭제 및 수정이 있을 시에는 시행 7일전부터 공지하겠습니다.

[Privacy Policy]

GoodConsulting Group Co., Ltd. (hereinafter referred to as the 'company') has the following personal information processing policy in order to protect the personal information of information subjects and to handle complaints related to it promptly and smoothly in accordance with Article 30 of the 「Personal Information Protection Act」 Establish and disclose.

 

○ This Privacy Policy is effective from August 17, 2023.

 

Article 1 (Purpose of processing personal information)

 

The company processes personal information for the following purposes. Personal information being processed will not be used for purposes other than the following, and if the purpose of use is changed, necessary measures will be taken, such as obtaining separate consent in accordance with Article 18 of the 「Personal Information Protection Act」.

 

① We process personal information to handle civil affairs.

② We process personal information for customer requests for proposals for company services.

③ Personal information is processed for the purpose of carrying out the business if it is processed in accordance with the performance of the business consigned by the customer or the performance of the business entrusted.

④ We process personal information for event attendee confirmation and guidance, such as seminars and events, and surveys.

⑤ We process personal information for use in marketing and advertising.

 

Article 2 (Processing and Retention Period of Personal Information)

 

① The company processes and retains personal information within the period of retention and use of personal information according to the law or the period of retention and use of personal information consented to when collecting personal information from the information subject.

 

② After the purpose of collecting and using personal information is achieved, the company destroys the information without delay without exception.

③ If there is a need to preserve it according to the provisions of related laws, it will be kept until the period according to the following laws, and this information will never be used for any other purpose.

 

  • Records on contract or withdrawal of subscription

Relevant laws: Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.

Retention period: 5 years

 

  • Records on payment and supply of goods: 5 years

Relevant laws: Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.

Retention period: 5 years

 

  • Records on consumer complaints or dispute handling

Relevant laws: Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.

Retention period: 3 years

 

  • Website visit history

Relevant laws: Protection of Communications Secrets Act

Retention period: 3 months

 

Article 3 (Items of Personal Information Processed and Collection Method)

 

① The company collects and processes the following personal information items.

 

  • In the case of performing tasks consigned by the customer

Required Items: Items defined in the contract approved between the customer and Good Consulting Group Co., Ltd. or a document with equivalent legal effect for the service or items necessary for the performance of the task are collected.

 

  • Civil complaint handling through the homepage

Required items: name, email, access IP information, cookie, access log

Optional items: mobile phone number, company name, department, title, company phone number, etc.

 

  • Provision and execution of consulting services

Required items: Items listed in documents received for service provision and execution

 

Article 4 (Provision of Personal Information to Third Parties)

 

① The company processes personal information only within the scope specified in Article 1 (Purpose of processing personal information) and, in principle, does not provide it to the outside world. However, personal information is provided to a third party only when it falls under Articles 17 and 18 of the 「Personal Information Protection Act」 such as the consent of the information subject and special provisions of the law.

 

Article 5 (Matters Regarding entrustment of Personal Information Processing)

 

① If the company needs to entrust the processing of personal information for sake of efficiency, the company entrusts processing the processing of personal information to external parties, after obtaining the consent of the information principal in accordance with relevant laws and regulations.

② When the company concludes a entrustment contract, the company prohibits processing of personal information for purposes other than the purpose of entrusted business pursuant to Article 26 of the 「Personal Information Protection Act」, takes technical and managerial protection measures, restricts re-entrustment, manages and supervises the trustee, and compensates for damages, etc. are specified in documents such as contracts, and supervise whether the trustee handles personal information safely.

③ If the contents of the entrusted business or the consignee are changed, we will disclose it through this personal information processing policy without delay.

 

Article 6 (Matters Regarding Overseas Transfer of Personal Information)

 

① The company does not transfer personal information overseas.

② Domestic processing: Personal information is collected, stored, and processed within Korea, and is managed in servers or data centers in Korea.

 

Article 7 (Personal Information Destruction Procedure and Destruction Method)

 

① The company destroys the personal information without delay when the personal information becomes unnecessary, such as the expiration of the personal information retention period and the achievement of the purpose of processing.

② Exceptions are made when personal information must be retained in accordance with other laws and regulations even though the personal information retention period agreed to by the information subject has elapsed or the purpose of processing has been achieved.

③ The procedure and method of destroying personal information are as follows.

 

  • Destruction procedure

The company selects the personal information for which the reason for destruction occurred and destroys the personal information with the approval of the person in charge of personal information protection of the company.

  • Destruction method

Personal information printed on paper is shredded with a shredder or destroyed by incineration, and information in the form of electronic files uses a technical method that cannot reproduce the record.

 

Article 8 (Rights and Obligations of Data Subjects and Legal Representatives and Matters Regarding the Method of Exercising)

 

① The information subject may exercise the right to view, correct, delete, or suspend processing of personal information at any time against the company.

② The exercise of rights pursuant to Paragraph 1 can be done in writing, e-mail, FAX, etc. in accordance with Article 41 (1) of the Enforcement Decree of the 「Personal Information Protection Act」, and the company will take action without delay.

③ The exercise of rights pursuant to Paragraph 1 can be done through an agent, such as a legal representative of the information subject or a person who has been delegated. In this case, you must submit a power of attorney in accordance with the “Public Notice on Personal Information Processing Methods (No. 2020-7)” Annex No. 11.

④ The rights of the information subject may be restricted in accordance with Article 35 Paragraph 4 and Article 37 Paragraph 2 of the 「Personal Information Protection Act」 when requesting access to and suspension of processing of personal information.

⑤ Requests for correction and deletion of personal information cannot be requested if the personal information is specified as the subject of collection in other laws and regulations.

⑥ The company checks whether the person who made the request, such as a request for viewing, a request for correction or deletion, or a request for suspension of processing according to the rights of the information subject, is the person or a legitimate agent.

 

Article 9 (Matters Regarding Measures to Ensure Safety of Personal Information)

 

① The company takes the following measures to ensure the safety of personal information.

 

  • Establishment and implementation of internal management plan

For the safe handling of personal information, an internal management plan is established and implemented.

 

  • Minimization and training of staff handling personal information

We are implementing measures to manage personal information by designating employees who handle personal information and limiting them to those in charge.

 

  • Restriction of access to personal information

We take necessary measures to control access to personal information by granting, changing, or canceling access rights to the database system that handles personal information, and we control unauthorized access from outside using an intrusion prevention system.

 

  • Access control for unauthorized persons

We set up a separate physical storage location for personal information and establish and operate access control procedures for it.

 

  • Use of locking device for document security

Documents and auxiliary storage media containing personal information are stored in a safe place with a lock.

 

  • Personal information encryption measures

We do not process personal information that requires encryption measures such as passwords, bio information, and unique identification.

 

Article 10 (Matters concerning the installation, operation and refusal of devices that automatically collect personal information)

 

① The company may operate 'cookies' that store and retrieve usage information from time to time in order to provide individually customized services to users.

② Cookies are very small text files that the server used to run the website sends to the user's browser and are sometimes stored on the user's computer.

 

  • Purpose of using cookies

Cookies are used to provide optimized information to users.

 

  • Installation/Operation and Rejection of Cookies

Users have the option to install cookies. Therefore, the user may allow all cookies by setting options in the web browser, go through confirmation whenever a cookie is saved, or refuse to save all cookies.

  • (How to set: Tools at the top of the web browser > Internet Options > Personal Information)

 

Article 11 (Matters Regarding Collection, Use, Provision and Rejection of Behavioral Information)

 

① The company does not collect, use, or provide behavioral information for online customized advertisements.

 

Article 12 (Matters on Person in Charge of Personal Information Protection)

 

① The company is responsible for overall handling of personal information, and has designated the person in charge of personal information protection as follows to handle complaints and damage relief of information subjects related to personal information processing.

 

 

▶ Person in charge of personal information protection

Name : SanHae Kim

Position : CEO

Contact: 070-4112-1447, james.kim@goodconsulting.co.kr

※ You will be connected to the department in charge of personal information protection.

 

② Information subjects can inquire about personal information protection related inquiries, complaint handling, damage relief, etc. that occurred while using the company's service (or business) to the person in charge of personal information protection and the department in charge. The company will respond to and process inquiries from information subjects without delay.

 

Article 13 (Department that receives and handles requests for access to personal information)

 

① The information subject may request the viewing of personal information in accordance with Article 35 of the 「Personal Information Protection Act」 to the department below.

 

▶ Personal information viewing request reception and processing department

Department Name: Digital Business Support Team

Person in charge : Seonmin Kim

Position: Manager

Contact: 070-4112-1447, smkim@goodconsulting.co.kr

 

Article 14 (Method of Remedy for Infringement of Rights and Interests of Information Subjects)

 

① The information subject may apply for dispute resolution or consultation to the Personal Information Dispute Mediation Committee, Korea Internet & Security Agency Personal Information Infringement Reporting Center, etc. in order to receive relief from personal information infringement. In addition, please contact the following organizations for reporting or consulting of other personal information infringement.

 

  • Personal Information Dispute Mediation Committee: (without area code) 1833-6972 (www.kopico.go.kr)
  • Personal information infringement reporting center: (without area code) 118 (privacy.kisa.or.kr)
  • Supreme Prosecutors' Office: (without area code) 1301 (www.spo.go.kr)
  • National Police Agency: (without area code) 182 (ecrm.cyber.go.kr)

 

In response to requests under the provisions of Article 35 (Access to Personal Information), Article 36 (Correction/Deletion of Personal Information), and Article 37 (Suspension of Processing of Personal Information, etc.) of the 「Personal Information Protection Act」, the head of a public institution A person whose rights or interests have been infringed upon due to a disposition or omission may request an administrative appeal in accordance with the Administrative Appeals Act.

 

※ Please refer to the website of the Central Administrative Appeals Commission (www.simpan.go.kr) for details on administrative adjudication.

 

Article 15 (Change of Privacy Policy)

 

① This privacy policy is applied from August 17, 2023.

② If there are any additions, deletions or modifications to the current personal information processing policy, we will notify you 7 days prior to implementation.

회사명(Company Name) : (주)굿컨설팅그룹 Good Consulting Group Co., Ltd.
대표자(CEO) : 김산회 SanHae Kim / 사업자등록번호(Company Regist. No.) : 525-87-00418
주소(Addr.) : (06235) 서울 강남구 논현로85길 46 메가존빌딩 10층
주소(Addr.) : (06235) 10th Floor, Megazone building, 46, Nonhyeon-ro 85-gil, Gangnam-gu, Seoul, Republic of Korea
전화(Phone) : 070-4112-1447 / 팩스(Fax) : 02-2109-2599
개인정보관리 책임자(Personal information manager) : 김산회 SanHae Kim / james.kim@goodconsulting.co.kr | 개인정보처리방침
COPYRIGHT ⓒ 2023 GCG. All RIGHT RESERVED.